Miejsce pracy i narzędzia Opiekuna Pacjenta

Subtitle

W tym artykule porozmawiamy o miejscu pracy opiekuna.

Opiekunowi musimy zapewnić 2 takie miejsca, w których będzie pracował.

Pierwsze to tzw. back office, czyli przestrzeń gdzie gdzie opiekun może sobie w spokoju usiąść, rozłożyć laptopa, rozłożyć notatki i wykonywać swoją pracę administracyjną: dzwonić do pacjentów, przygotowywać plany leczenia itd.. To jest takie miejsce gdzie opiekun nie spotyka się z pacjentem tylko siedzi sam i wykonuje taką pracę typową biurową. To miejsce musi być spokojne. Opiekun musi mieć w nim możliwość przeprowadzania z pacjentami długich rozmów telefonicznych i skupiania się nad tworzeniem planów leczenia.

Pomyślcie gdzie możecie zorganizować takie miejsce u Was w klinice. To nie może być miejsce w poczekalni w kącie, czy takie gdzie będzie musiał trzymać swój laptop na kolanie. Zadbajcie o takie miejsce dla opiekuna, aby mógł on wykonywać swoją pracę skutecznie.

Drugie takie miejsce to przestrzeń, gdzie opiekun będzie mógł rozmawiać z pacjentem w intymnych warunkach. W zależności od tego jaką przestrzenią dysponujemy, może się to odbywać albo w gabinecie, albo lepiej w specjalnie do tego przystosowanym pomieszczeniu.

Osobiście jestem wielkim zwolennikiem pokojów konsultacyjnych. Urządzając swój drugi gabinet, w którym teraz pracujemy, nie byłem przygotowany na to, że będę korzystał z opiekuna pacjenta i nie miałem miejsca na punkty konsultacyjne. Przygotowałem natomiast swoje piękne biuro, w którym przebywałem i spotykałem się z ludźmi. No i niestety z tego biura musiałem rezygnować. Został on przerobiony na pokój konsultacyjny i korzystam na dzień dzisiejszy z tego pokoju jako z biura tylko w momentach, kiedy nie ma pacjentów konsultacyjnych.

Gdybym kiedykolwiek jeszcze projektował wnętrza pod gabinet, zaplanowałbym na pewno pokoje konsultacyjne. Tak jak zrobiłem to w klinice w Bydgoszczy. Mamy w tej lokalizacji zorganizowane 2 pokoje konsultacyjne bezpośrednio przy recepcji i poczekalni. Dzięki temu opiekun widzi od razu wchodzącego do kliniki pacjenta.

W pokojach tych na ścianach wiszą certyfikaty lekarzy. Opiekunki mają tam zgromadzone broszury informacyjne dla pacjentów, modele, laptopy, drukarkę. Jest to proste pomieszczenie, w którym można w spokoju z pacjentem porozmawiać.

A jakie są narzędzia pracy opiekuna? Czego potrzebuje żeby wykonywać swoją pracę?

Na pewno telefonu. Bardzo rekomenduje centralę telefoniczną. Jeśli pacjent będzie odpowiadał na numer, to może się łączyć z poszczególnymi członkami zespołu. Dodatkowo wszystkie rozmowy są rejestrowane, więc możemy je kontrolować.

Opiekun potrzebuje też na pewno dobrego laptopa, w którym będzie mieć zdjęcia, filmiki i będzie mógł zapisywać wszystkie dane podczas podczas rozmowy z pacjentem.

Potrzebuje programu do zarządzania gabinetem, najlepiej takiego który ułatwia proste tworzenie planów leczenia.

Potrzebuje oczywiście programu do zarządzania projektami. Pozwala on nam przede wszystkim planować zadania na każdy dzień, przypomina o różnego rodzaju zadaniach do wykonania, przechowuje tzw. CRM, czyli medyczne informacje i niemedyczne informacje o pacjencie, pokazuje status leczenia oraz zawiera check listy, które opisywałem w poprzednim artykule.

Taki program pozwala też na łatwą i sprawną komunikację w zespole, na dodawanie sobie zadań, organizowanie własnych zadań i pozwala też monitorować pracę opiekuna przez osobę zarządzającą. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli nie mamy jeszcze osoby zaufanej i sprawdzonej to musimy monitorować, czy wykonuje wszystkie zadania z listy, którą zleciliśmy.

Oczywiście kolejnym narzędziem pracy są też wszystkie materiały pomocnicze do konsultacji, czyli wszelkiego rodzaju materiały marketingowe, ulotki, modele i inne. Są to wszystko narzędzia, z których opiekunowie bardzo dużo korzystają. Takie materiały należy bezwzględnie opiekunowi przygotować. Pacjent wychodzi po konsultacji z torbą pełną różnego rodzaju materiałów, które opisują problemy, z którymi on się do nas zgłosił i rozwiązania, które na te problemy mamy.

Zadbajcie więc, aby osoba, którą na to stanowisko zatrudnicie, miała zapewnione powyższe narzędzia, aby jej praca mogła być sprawna, skuteczna i komfortowa.

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem Opiekuna Pacjenta do własnej praktyki zapraszam Cię do kontaktu telefonicznego pod nr 600 408 515 lub mailowego na adres wojtek@faferko.pl

Zrobimy audyt Twojej sytuacji, zaplanujemy wdrożenie i przeprowadzimy je w Twoim gabinecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

9 − cztery =